ads by nuffnang

Join The Best Followers

Tuesday, January 8, 2013

abg long masuk tabika kemas (episod 2) - abg long lari dari tabika!.

Hari ke 2 , jam 7.30 pagi aku keluar dari rumah dengan abg long ke tabika kemas. Sampai di tabika, abg long ok jer.....masuk dalam kelas dan duduk di kerusi...waktu tu jam 7.40 pagi...cikgu xde lagi dalam kelas ,pembantu ada tapi sedang sibuk bawa minum pagi turun kebawah jadi aku ingatkan oklah tinggalkan abg long ....selepas bersalaman dengan anak sulung aku yg hensem ni, aku pun terus pergi kerja... Pukul 12 aku pun pergi ambil abg long di tabika, nak ambil kena sain dulu pada kedatangan harian murid, sedang aku sain tiba tiba cikgu cakap "saya jumpa izz hafizulah tepi jalan pagi tadi,saya dlm kereta suami saya bawa...saya nampak dia,terus saya suruh suami berhentikan kereta ambil dia...dia kata nak balik rumah". Alangkah terkejutnya aku....fussshhh mengeluh panjang aku....tanya kenapa abg long keluar dari tabika sendiri,tunggulah ayah ambil, abg long jawab "upin balik sendiri jer dari sekolah".....sudaaah daaaa..... Aku mulalah tertanya, macam mana abg long boleh keluar dari tabika tu...xde orang nampak ke?mungkin abg long keluar lepas aku keluar dari kelas dia pagi tadi....cikgu patut ada pukul berapa?bahaya sungguh ....pagi pagi sibuk kereta banyak dan motorsikal...kalau xcident macam mana?....ahhhh...kalau budak kampung oklah dah biasa main dalam kampung,ini tinggal kt kl ni...semua pergerakan luar rumah dengan mak ayah.... Aku tak boleh bayang kalau apa apa jadi....keesokan harinya aku telefon pejabat kemas wilayah persekutuan untuk bertanyakan pukul berapa cikgu patut ada di kelas? Jawapan yang aku terima adalah...cikgu sepatutnya ada jam 7.30 pagi....dan aku pun menceritakan apa yang berlaku, dan puan yang bercakap dengan aku berjanji akan menasihati cikgu tersebut.... Mulalah episod baru bila aku terpaksa menyuruh wife aku yang dah lama tak memandu kereta ni ....belajar semula, sebab aku perlu masuk kerja sebelum 7.50 pagi, cikgu pulak tak konsisten datang...problemlah jadi wife aku perlu hantar abg long dan tunggu sehingga cikgu datang.hari minggu lepas aku ajar 1 jam lebih...alhamdulillah wife aku cepat berlajar, hari ahad pergi cari carseat untuk haziq anak ke 2 aku yang baru berumur 1 tahun 7 bulan ni habis RM150 tapi xperlah untuk keselamatan....sekarang wife aku dah hantar 2 hari...dan semuanya selamat.... (^_^)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...